Calendari

martes, 4 de diciembre de 2012


SORTIDA A BARCELONA. SAGRADA FAMÍLIA I PARC GÜELL

Fa uns dies vam anar a Barcelona i vam visitar la Sagrada Família al matí i el Parc Güell per la tarde.
Vam arribar a Barcelona amb bus i després d'esmorzar vam anar a visitar la Sagrada Família de Gaudi, primer vam donar una volta per fora, estava ple de turistes, però vam veure les tres façanes del temple, la façana del naixement, la façana de la glòria i la façana de la passió, en les que hi ha escultures i relleus que expliquen la vida de Jesucrist.
Birth of Christ facade of Sagrada Familia in Barcelona

Façana del naixement




Façana de la passió, en les escultures el volum esta esculpit cap endins.

Després vam entrar dins de la Sagrada Família i vam veure totes les grans columnes en forma d'arbre que hi ha per dins i els vitralls de colors vius. Vam veure l'absis, el claustre i les tres capelles.



A més vam pujar a una de les torres per les escales, que són molt llargues, vam creuar el pont i vam baixar per una altra torre fins a baix a la nau principal. després d'això ja vam marxar i vam anar a dinar.

Per la tarde vam anar al parc Güell, que també va construir Antoni Gaudí entre els anys 1900 i 1914 i va ser inaugurat com a parc públic el 1926. Té una extensió de 17 hectàrees, això fa que sigui una de les obres arquitectòniques més grans del sud d'Europa. El Parc Güell va ser declarat Patrimoni de la Humanitat el 1984.


Els edificis del parc estan plens formes ondulades, semblants als rius de lava, i passeigs coberts amb columnes que tenen formes d'arbres, estalactites i formes geomètriques, tot recorda a l'estil de Gaudí.

A mes moltes de les superfícies estan cobertes amb trossos de ceràmica o de vidre tallat en forma de mosaics de colors, que rep el nom de trencadís.






Aquest dragó és una dle es figures 
més representatives del parc



Medalló del pati de les cent columnes


Un dels passadissos del parc









Aquest mosaic es troba la sostre d'una sala













Entrada del parc(dalt) i les escales on hi ha el dragó(baix).

http://ca.wikipedia.org/wiki/Antoni_Gaud%C3%AD_i_Cornet
http://www.sagradafamilia.cat/

1 comentario: